به گزارش جنوب ایران ، ، حوریه حاجی زاده در دوره آموزشی طرح مهراد با اشاره به دستورالعمل اجرایی برنامه مهراد اظهارکرد: در راستای ارتقاء شایستگی ها ی علمی و ارتقاء عملکرد تحصیلی ، فردی و اجتماعی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ویژه ، اختلالات هیجانی ، رفتاری و دانش آموزان نیازمند توجه خاص آموزشی ، دیرآموزان اجرای برنامه ملی توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی بصورت مشترک بین معاونت آموزش ابتدایی و سازمان آموزش و پرورش استثنایی منعقد گردیده است .
وی ادامه داد : برگزاری دوره های تامین مدرس میانی ( ۲۳ منطقه آموزشی ) با استفاده از ۵ مدرس استانی آموزش دیده به مدت ۲۴ ساعت با شرکت ۱۱۲ نفراز معلمان توانمند دوره ابتدایی در سطح استان آغازگردید و همچنان در طول سال تحصیلی ادامه دارد .
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان هرمزگان با اشاره به برنامه ریزی های کارگروه استانی برنامه مهراد اضافه کرد : استفاده از ظرفیت نیروی انسانی توانمند و موثر در آموزش ، اجرای به موقع ، نظارت و ارزیابی و تثبیت و کاربست موضوعات آموزشی، تشکیل حلقه های مدرسین میانی در شاد، برگزاری جلسات توجیهی مدیران و عوامل اجرایی ، بررسی چالش های آموزشی معلمان در کلاس درس و ارائه بازخورد و راهکارهای لازم ، تعامل و ارتباط مداوم با مدرسین میانی و انعکاس مشکلات و چالش های آموزشی معلمان به منطقه و استان از مهمترین برنامه های کارگروه استانی در جهت اجرای بهینه برنامه است .
وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به راهکار ۱۱/۶ و ۱۱/۷ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیان داشت: استقرار سازوکارهای ارتقای توانمندسازی معلمان برای مشارکت مؤثرآنان در برنامه ریزی درسی در سطح مدرسه به ویژه سازوکارهایی که به تقویت هویت حرفه ای معلمان می انجامد و زمینه پژوهشگری و تربیت معلمان توانمند و متعهد که بتوانند با خلاقیت و ابتکار زمینه تعلیم و تربیت نسل آینده را فراهم سازند ضروری است .
حوریه حاجی زاده در پایان افزود : امید است با برنامه ریزی های موثر ، تقویت انگیزه و ارتقاء مهارت های علمی و حرفه ای معلمان گامی
موثر در تعلیم و تربیت نسلی پویا ، خلاق ، متعهد و پژوهشگردر جهت تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برداریم.
ثبت دیدگاه