شنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۴ Saturday, 5 July , 2025 ساعت تعداد کل نوشته ها : 675 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 3×
میگفتند نمیتوانید اما توانستیم و مقتدرانه و با تمام توان پیش میرویم
۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۹:۱۰
شناسه : 2640
بازدید 330
3
تأکید رئیس جمهوری و همچنین رئیس دستگاه قضا مبنی بر رفع موانع کارخان هها در راستای افزایش تولید و اشتغالزایی، این موضوع به طور ویژه در دستور کار مدیران هرمزگان نیز قرار گرفت و اینک مجتمع کشت یسازی و صنایع فراساحل ایران )ایزو ایکو( که پیش از این در آستانه تعطیلی و غرق شدن در انبوهی از بده یها بود، در مسیر پیشرفت قرار گرفته است.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش جنوب ایران// مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران ( ایزوایکو) یک منطقه ویژه اقتصادی در محدوده ای به مساحت یکهزار و ۱۰۰ هکتار در ۳۷ کیلومتری غرب بندرعباس و در ساحل خلیج فارس ایجاد شده است. ایجاد این مجموعه؛ با توجه به موقعیت طبیعی، جغرافیایی و برخورداری از حوضچه آرامش به مساحت ۳۸۰ هکتار و همچنین برخورداری از تسهیلات قانونی منطقه ویژه به منظور توسعه صنعت و تجارت در محدوده صنایع کشتی سازی و صنایع فراساحل و سازه های دریایی و همچنین صنایع پایین دستی و ایجاد کارخانه های مرتبط با حوزه کشتی سازی و تامین منافع اقتصادی، اجتماعی، منطقه ای، ملی و استفاده از آخرین فنآوری های مرتبط در راستای افزایش تولید و اشتغال پایدار بوده است.

 

دکتر سلمان ضربی مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره این مجتمع با حضور در خبرگزاری جمهوری اسامی ایران (ایرنا) مرکز بندرعباس اظهار کرد: ایزوایکو قبل از دولت سیزدهم ۱۲۶ میلیون دلار بدهی بانکی داشت که پرداخت آن در توان ایزوایکو و سازمان گسترش به صورتی کجا نبود، واحد حقوقی بانک ملت با اجراییه ثبت برای تعطیلی کارخانه و فروش ماشین آلات به این مجتمع مراجعه کرده بود.

 

مدیرعامل مجتمع ایزوایکو و صنایع فراساحل ایران ابراز کرد: مهلت ۲ هفته ای از بانک ملت گرفته شد و خوشبختانه در همین مهلت، آیت الله رئیسی، رئیس جمهور در سفر به اردبیل اعلام کرد که هیچ بانکی حق تعطیلی کارخانه ها را ندارد.

 

ضربی گفت: رئیس قوه قضاییه هم این را مورد تأیید و مورد تأکید قرار داد و در نتیجه بانک ملت ایزوایکو را به مذاکره دعوت کرد و با پیگیری ها و مذاکره های بسیار، سود این بدهی از ۲۲ درصد به چهار درصد کاهش یافت. وی ابراز کرد: با حمایت دولت و پیگیری هایی که انجام دادیم ۴۴ و هفت دهم میلیون دلار به بانک ملت پرداخت شده و زمین های مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل از رهن این بانک خارج شده است.

 

مدیرعامل ایزوایکو بیان کرد: این مجتمع یک بدهی ۴۵ میلیارد تومانی هم به بانک ملت داشت که همه حساب ها را مسدود کرده بود و عما کار کردن با مشکل مواجه بود.

 

ضربی اشاره کرد: برای تمامی جرایم بخشودگی گرفته شد و اوایل امسال ۲۵ میلیارد تومان پرداخت و تعهد حذف شد و اکنون تنها ۲ بدهی بانکی وجود دارد. وی افزود: یک بدهی به بانک توسعه اسلامی برای ساخت حوضچه های خشک و تجهیزات آن بوده که جاری است و در پرداخت ها تأخیر وجود دارد که هنوز حقوقی نشده است، بدهی دیگری هم به بانک ملی است که تلاش میشود این موضوع هم حل شود.

 

عبور از بدهی های مالیاتی

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ابراز کرد: اکنون مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران بدهی مالیاتی نداشته و چالشی هم با تأمین اجتماعی ندارد. ضربی اشاره کرد: کشتی سازی و صنایع فراساحل م یتواند مفاصاحساب و ضمانت نامه بگیرد که این امکان به دلیل بدهی های سنگینِ گذشته وجود نداشت، مسلما زمانی که نتوان ضمانت نامه گرفت نمیتوان کار و پروژه گرفت که این مشکل نیز حل شده است.

 

رسان هها در پی حقیقت هستند

وی در بخش دیگری گفت: همه رسانه ها اصولاً در پی حقیقت بوده و حق را دنبال می کنند و باید از معدود افرادی که جه تدار اخبار یا تیتری را انتخاب کرده و منتشر کنند بگذریم. نمیخواهیم وارد حاشیه شویم و از کار اصلی خود عقب بمانیم.  وی ادامه داد: مجتمع ایزوایکو هم دنبال انتشار حقایق در بستر جامعه بوده که اگر به حقیقت پرداخت بسیاری از مسایل حل می شود و اگر در جایی ضعفی وجود داشته باشد انتظار دارد گوشزد شود.

 

مدیرعامل ایزوایکویی اضافه کرد: گاهی ممکن است در درون ساختاری که مشغول به فعالیت هستیم متوجه مسایل و ایرادها نشویم که رسانه ها خصوصا ایرنا به عنوان قدیمی ترین خبرگزاری رسمی کشور می تواند در شناسایی این ها و راه های بهبود و رفع این مشکل ها و تبدیل آ نها به بهره وری کمک کند.

 

برنامه راهبردی ایزوایکو تدوین شده است

 

ضربی اشاره کرد: برنامه راهبردی پنج ساله مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل تدون شده که در آن ۱۰ بند اصلی که از کف کارگاها استخراج شده گنجانده شده است.

 

وی افزود: یکهزار و ۲۰۰ مورد گزارش از کارگاه ها استخراج، بررسی، پایش و تحلیل شد تا این ۱۰ بند حاصل شود. مدیرعامل ایزوایکو خاطر نشان کرد: این بندها معضل های صنایع دریایی کشور هم است، مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران رسالت ملی هم دارد و صنعت دریایی باید در شان جمهوری اسامی ایران و دولت مقتدر و مردمی باشد.

 

ضربی یادآور شد: بنابراین صنعت دریایی کشور هم باید مقتدر باشد، امکانات و ظرفیت های بسیاری در دریاها موجود دارد که باید از آ نها استفاده کنیم و از طرفی مقام معظم رهبری هم دستور داد هاند که در دریاهای دوردست حضور داشته باشیم و حقوق خودمان استفاده کنیم و حق خود را از دریا ببریم. ویا دامه داد: یکی از مواردی که درا ین خصوص موردب حث قرار داشت بستر سازی و شبکه سازی بود و یکی از نیازهای اصلی، رسانه است.

 

مدیرعامل ایزوایکو گفت: بنابراین در این سند به رسانه توجه شد و پیوستی هم باید برای آن نوشته میشد و از رسانه ها برای این منظور کمک گرفته میشد و جشنواره رسانه و صنعت دریایی در همین راستاست.

 

ضربی اضافه کرد: شاید جشنواره رسانه و صنعت دریایی که ایده آن از هشت تا ۹ ماه قبل شکل گرفت و برگزاری آن برای اولین بار، ضعف های بسیاری داشت، امید است این برنامه سال های بعد وسیع تر و با جمع بهتری از اصحاب رسانه برگزار شود.

 

مقررات حاکمیتی و قوانین ملی بازنگری شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مقررات حاکمیتی و قوانین ملی در صنعت دریایی باید مورد بازنگری قرار گیرد، افزود: شورای عالی صنایع دریایی نشست های مقدماتی را تشکیل داده است و تلاش میشود قوانین دست و پا گیر در صنعت دریایی مورد توجه نمایندگان و دولت قرار گیرد. ضربی ادامه داد: بستری به عنوان زیرساخت آماده شده که نیاز به پیوست قانونی حمایتی دارد، چرا کره جنوبی که همزمان با ما کار را آغاز کرده جلوتر است! و آمریکایی ها ۹۰ تا ۹۵ سال قبل قانونی مصوب کردند که براساس آن هر آمریکایی که م یخواهد کشتی با پرچم آمریکا داشته باشد حتماً باید کشت یاش ساخت آمریکا باشد.

 

وی گفت: بنابراین تلاش داریم از دولت مردان و نمایندگان مجلس برای جاری شدن این قوانین کمک بگیریم.

 

می گفتند نم یتوانید کشتی بسازید! اما ساختیم

مدیرعامل ایزوایکو اشاره کرد: کره جنوبی درون مخازن اولین کشتی ساخت خود را بتن ریزی کرد تا بتواند تعادلش را حفظ کند، همچنین زمانی که با تمام توان برای ساخت کشتی به رمانی رفت نتوانست آن را به سرانجام رسانده و نیمه تمام رها کرد.

 

ضربی گفت: اما بچه های ایران اسلامی در بندرعباس با وجود آنکه آلمانی ها میگفتند نمی توانید کشتیب سازید ، کشتی ساختند وا ولین کشتی ساخت ایران بهترین کشتی جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی اشاره کرد: این ادعا را معاون فنی کشتیرانی جمهوری اسامی ایران دارد و کشتی هم خدمات تعمیراتی و نگهداری خود را از ایزوایکو میگیرد.

 

ایزوایکو تعهد دوره ساخت را م یپذیرد

ضربی گفت: استکبار با ما سر جنگ دارد و ملت ایران را در محاصره اقتصادی قرار داده است، بنابراین همه کسانی که ظرفیت دارند باید پای کار آیند، به تنهایی نمی توان کارها را پیش برد.

ضربی اشاره کرد: قبل از این اعلام نشده تعهد دوره ساخت را میپذیریم و جریمه ها را پذیرفته و حاضریم پرداخت کنیم.

 

مدیرعامل ایزوایکو گفت: امروز کشتی خارجی در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران درحال تعمیر است که قرارداد آن ۲۲ روزه است اما ۱۶ روزه کار آن خاتمه م ییابد و جمعه یاردِ کشت یسازی را ترک میکند و راهی دریا می شود. وی ادامه داد: این ظرفیت وجود دارد و اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی اگر مورد توجه قرار گیرد و گروهی برای مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ظرفیت ایجاد کرده و این مجتمع هم برای آن گروه ظرفیت ایجاد کرده و هم افزایی وجود داشته باشد قطعاً نتیجه حاصل م یشود.کشور به ۱۵ میلیارد دلار توسعه ناوگان کشتیرانی نیاز دارد

 

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران خاطر نشان کرد: ناوگان کشور بنابر اعلام رسمی ——-مدیرعامل نفت کش و کشتیرانی جمهوری اسامی ایران ۱۲ میلیارد دلار نیاز توسعه ناوگانی دارد، بخش خصوصی
چهار تا پنج میلیارد دلار نیاز توسعه ناوگانی دارد.

 

ضربی اشاره کرد: بنابراین کاری باید در حدود ۱۵ میلیارد دلار در مدت پنج تا ۱۰ سال آینده انجام شود و اگر انجام نگیرد پنج سال آینده بخش بزرگی از ناوگان های ملی کشور از رده خارج می شوند.

 

وی افزود: کشتی رانی های اصلی و صاحب نام جهان کشتی های بالای ۱۵ سال ساخت را به دلیل افزایش هزینه های بیمه ای، نگهداری و مصرف سوخت به کار نمی گیرند. مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل گفت: ایران که جزو برترین های جهان بوده و باید به این موضوع توجه کرده و ناوگان را نوسازی و بهسازی کند و این ظرفیت هم در کشور وجود دارد، اکنون منتظر چه روزی برای سفارش گذاشتن هستیم.

 

ضربی افزود: برنامه ساخت کشتی در همه جای دنیابلند مدت است و شرکت های هیوندایی یا دوو کره جنوبی که هفت های یک کشتی تحویل می دهند قرارداد این ها را ۲ سال قبل بسته اند. وی ابراز کرد: طی ۱۰ سال گذشته که امکان سفارش ساخت کشتی به خارج از کشور وجود نداشت، میشد با ظرفیت ایزوایکو حداقل ۲۰ کشتی ساخت که متوسط سن ناوگان را به ۱۵ تا ۱۶ سال کاهش میداد.

 

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل خاطر نشان کرد: اکنون متوسط سن ناوگان کشور ۲۰ سال است که بسیاری از کشتی هایی که در خطوط کشتیرانی استفاده میشوند به دلیل سن بالا، بهره روی پایینی دارند.
ضربی ادامه داد: کشتی سه هزینه اصلی دارد که شامل پرسنلی، سوخت و نگهداری است، نمودار هزینه سوخت و نگهداری در کشتی های دارای سن بالا به شدت افزایش مییابد.

 

طرح توسعه مجتمع کشتی سازی

 

وی اشاره کرد: طرح توسعه کشتی سازی وجود دارد و حو ضهای خشک در پسکرانه کارگاه ها دارد که به دلیل کمبود اعتبار این طرح در پنج سال گذشته متوقف شده است.

 

مدیرعامل ایزوایکو بیان کرد: اکنون این طرح به روز اوری شده و در ۲ ماه گذشته تحویل سازمان گسترش شده و این سازمان در کمیته سرمای هگذاری درحال بررسی آن است.

 

ضربی ابراز کرد: با ۲ شرکت خارجی هم مذاکر ههایی درحال انجام است و یکی از این شرکتها به تازگی شیپ یاردی را در چین خریداری کرده که با استفاده از آن تولید و تعمیر کشتی انجام م یدهد.

 

وی اشاره کرد: مذاکره هایی با این شرکت درجریان است تا در سفر وزیر صمت به آنجا بتوان تفاهم نامه ای امضا کرد که این کمک خوبی خواهد بود.

 

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران ابراز کرد: ۱۵ میلیارد دلار مبلغ کمی برای صنعت نیست که باید در مدت محدود هزینه کرد، این به زیرساخت متناسب نیاز دارد.

 

ضربی ابراز کرد: باید بر روی حو ضها چرثقیل درواز های ساخته شود که بخشی از تجهیزات آن وجود دارد و در تلاش هستیم این کار را آغاز کنیم. بهسازی منابع انسانی مورد توجه است وی همچنین خاطر نشان کرد: بهسازی منابع انسانی مورد توجه است و طرح طبقه بندی مشاغل پس از ۱۴ تا ۱۵ سال درخواست اجرایی و به طور متوسط ۲۰ درصد حقوق همکاران در ما ههای اخیر افزایش داده شد.

 

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل بیان کرد: این کارها در سایه تولید شدنی است و باید درآمد ایجاد کرد تا حقوق پرداخت شود، امروز حداقل چالش نیروی انسانی در مجتمع ایزوایکو وجود دارد.

 

وی افزود: اگر یک ماه حقوق کارگر با تأخیر پرداخت شود یعنی پنج درصد آن کسر شده، تلاش شده در تاریخ مشخصی حقوق پرسنل و کارگران پرداخت شود تا خانواد هها بتوانند بر روی آن حساب کرده و برنام هریزی داشته باشند.

 

ضربی اشاره کرد: اکنون میزان بازدهی کارگا هها بدون اینکه نیروی انسانی تغییر کند ۲ برابر شده است، سال گذشته میزان تولید ۲۳ درصد رشد کرد و امسال هد فگذاری شده ۴۲ درصد افزایش تولید حاصل شود که در ۶ ماهه اول امسال هم میزان رشد تولید ۳۷ درصد بوده است.

 

سه کارخانه ایزوایکو درآمد مازاد دارند

مدیرعامل مجتمع ایزوایکو گفت: برای اولین بار به کارفرماها اعلام میشود ظرفیت پر است و باید قرارداد برای چند ماه آینده بسته شود. ضربی افزود: این درحالی است که زمانی با چراغ قوه دنبال کار می گشتیم اما امروز یارد شناورهای کوچک ایزوایکو تا دی ماه سال جاری امکان پذیرش ندارد و برای بعد از آن قرارداد منعقد می کند.

وی ابراز کرد: یارد شناورهای متوسط در گذشته چالش اصلی شرکت بود که امروز از لحاظ درآمدی مستقل شده و اکنون سه کارخانه از لحاظ عملیاتی و درآمدی، درآمد مازاد دارند و در هلدینگ هزینه میشود. بدهی های تأمین اجتماعی پرداخت شده است

مدیرعامل ایزوایکو ابراز کرد: نتیجه این فعالیت ها کاهش بدهی های گروه ایزوایکو بوده به نحوی که ۱۱۰ میلیارد تومان بدهی به تأمین اجتماعی پرداخت شده که از گذشته باق یمانده است و هنوز هم بدهی وجود دارد که درحال پرداخت است. ضربی ادامه داد: ۳۴ پرونده مالیاتی از ۱۰ سال قبل باز مانده بوده که با دارایی نشس تهای متعددی برگزار و تعامل شده و بخشودگی جرایم گرفته شد.

 

دردسر مسائل حقوقی ۲۰ ساله برای ایزوایکو

وی اشاره کرد: مذاکره هایی که در سال گذشته برای انعقاد قرارداد انجام شد به دلیل یک مساله حقوقی با کشتیرانی جمهوری اسلامیئ و مساله دیگری با شرکت نفت کش نهایی نشده، این مسایل به ۲۰ سال گذشته باز می گردد که هنوز حل و فصل نشده است.

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل گفت: مذاکره ها با کشتیرانی جمهوری اسامی ایران کافی  است و این شرکت از بند حل اختلاف در قرارداد استفاده میکند، ۶ ماه بعد از انعقاد قرارداد باید این کار انجام میشد.
وی بیان کرد: مجتمع ایزوایکو شرکت دولتی است و به معاونت حقوقی دولت مراجعه و طرح موضوع میکند که در آنجا داور پیش بینی شده، رأی نهایی را صادر کند.

ضربی اشاره کرد: بدین ترتیب موانع کارهای بعدی برداشته می شود و هیچ دعوای حقوقی نباید مانع کارها شود، دولت هم این نظر را تأیید کرده که اختلاف های حقوقی مانع همکاری نمی شود.

 

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل گفت: کشتیرانی جمهوری اسامی ایران کارهای خود را به شرکت پرشیا میدهد و همواره از آ نها خواسته شده آنجا را تقویت کنند و هم کارهای کشتی های بزرگ را به این مجتمع بدهند.

ضربی گفت: پرشیا برای کشتی های زیر ۲۰۰ متر است و کشتیرانی جمهوری اسامی ایران کشتی های بزرگ و ۳۰۰ متری و بزرگتر هم دارد.

تعامل ایزوایکو با شرکت ملی نفتکش مثبت بوده است

وی ابراز کرد: نوع تعامل ها با شرکت ملی نفتکش کاملاً مثبت و در چند سال گذشته پایدار بوده است، امسال ۲ کشتی غول پیکر به ایزوایکو آورده شد که یک کشتی ۲ تا سه روز زوتر از برنامه تعمیراتی یارد این مجتمع را ترک کرد. وی افزود: کشتی بعدی هم که میعانات گازی و بنزین را حمل میکند و ۲۸ روزه تعمیرات ان انجام و یارد را ترک کرد درحالی که قرارداد آن یک ماهه بود.

مدیرعامل ایزوایکو ادامه داد: توافقی با شرکت ملی نفت کش انجام شده که کشتی غول پیکر نارون به درای داک مراجعه کند، سپس کشتی آرگو از این شرکت به درای داک مراجعه م یکند. برنامه مجتمع ایزوایکو تا پایان سال مشخص شده است.

ایزوایکو به تعهدات خود پایبند است

ضربی بیان کرد: این شایعه شده که کشتی سازی و صنایع فراساحل به عمد به تعهدهای خود عمل نمیکند نادرست است، این صحبت و بحث کاملاً غیر اخلاقی و غیر منصفانه است. وی ادامه داد: هر مدیری در هر جایگاهی دوست دارد بهترین عم لکرد را داشته باشد، خودم ایزوایکویی بوده و کار آموزی ام را در همین مجتمع گذرانده ام و نسبت به آن تعصب دارم.

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ابراز کرد: فرزندم در این مجتمع رشد کرده و سا لها با خانواد هام در کمپ و اردوگاه کارگری آن زندگی کرد هام.

ضربی اشاره کرد: افتخار می کنیم دانش فنی که در ایزوایکو بدست آمده بود را در بخش دیگری از کشور بکار گرفته و خدمات ارزند های داده شد، برخی از همکاران این مجتمع در مقطعی به صدرا رفته و کشتی افراماکس اول به طول ۲۵۰ متر در مدت ۲۶ ماه برای کارفرمای خارجی ساخته شد.

وی گفت: این جزو افتخارهای ایزوایکو است که نیروهای آن با همکاری همه ارکان صدرا این اقدام را انجام دادند، امروز به خانه اولیه خود برگشته و با شدت و علاقه کار م یکنیم.

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل اظهار کرد: طرح هایی که در بخش کشتی سازی ایزوایکو انجام م یشود به جهت امکانات در صدرا قابل انجام نیست.

ضربی بیان کرد: ایزوایکو و صدرا ۲ شرکت همکار و رقیب بوده که رقابت مثبت میکنند و تلا ششان هم این است، تعامل و هم افزایی داشته و امکانات از همدیگر قرض میکنند و م یدهند.رکوردهای بی سابقه توسط ایزوایکو ثبت شد
وی اشاره کرد: ایزوایکو در سال گذشته چند رکورد داشته که در تاریخ کشتی ساز یها بی نظیر است، ۹۵ فروند شناور در سال گذشته داکت شد که اگر پرشیا را حساب کرد به ۱۴۰ فروند میرسد و سه ماهه آخر سال ۱۴۰۰ یاردهای ایزوایکو پر شده بود.

مدیرعامل ایزوایکو گفت: تناژ کاری از ۲۸ هزار تن به ۳۵ هزار و ۶۰۰ تن افزایش یافت و امسال برای اولین بار به ۵۰ هزار تن افزایش داده شد، زمان تعمیرات هم کاهش یافته است.

فروش ایزواکیو ۴۵ درصد رشد کرد

ضربی خاطر نشان کرد: سال گذشته فروش ایزوایکو ۴۵ درصد رشد کرد و درحالی که دلاری که شرک تهای دولتی در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بر مبنای آن عم لکرد درآمدی داشتند به قیمت ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان محاسبه م یشد و از طرفی هم خدمات از بازار آزاد دریافت م یشود. وی افزود: این در هزین هها تأثیر گذار است و با وجود این، ۱۳ و هشت دهم درصد کاهش هزینه در ایزوایکو رخ داد.

بیشتر مدیران ایزوایکو بوم یاند

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل گفت: فردی در جایی اظهار نظری داشته و گفته مدیران بومی درا یزوایکوب کار گرفته نشده اند، که این حرف اشتباه بوده و اغلب مدیران بومی هستند. ضربی ادامه داد: مدیر پشتیبانی یکی از یاردها نفر سوم و چهارم بود که به عنوان یکی از مدیران مجتمع منصوب شد، نیروی دیگر را با توجه به اینکه حقوق خوانده بود مدیر اداره کار و اجتماعی منصوب شده است که ای نها بومی هستند. وی اضافه کرد: اکنون برخی انتقاد میکنند که فلان مدیر همراه شما نیست، با جدیت م یگویم تا زمانی که در راستای اهداف ایزوایکو کار می کند با این فرد کار می کنم.

مدیرعامل ایزوایکو یادآور شد: یک نفر مدیر مالی غیربومی برای حسابرسی مالی آورده بودم و سابقه دریایی دارد و در بوشهر کار کرده و مورد اعتماد است، زمانی که مدیر مالی مجتمع بازنشسته شد و تا زمانی که بتوان فردی
را برای این جایگاه پیدا کرد این فرد را به عنوان مدیر مالی به کار گرفتیم. نباید در روند کار اخال بوجود بیاید.

ضربی گفت: این فرد در حال حاضر به خوبی بر کارها تسلط دارد. وی گفت: تنها خانواده های ۲ مدیر ایزوایکو در استان حضور ندارند یکی خودم و دیگری هم معاون اصلی شرکت که تنها پنجشنبه و جمع ههایی که روزهای غیرکاری باشد به خانواده خود سر م یزند و به جز زمانی که ماموریت باشد در شرکت حضور دارد.

مدیرعامل ایزوایکو بیان کرد: برنامه به گون های تنظیم شده که اگر ایشان در شرکت حضور نداشت من باید در شرکت باشم، ازطرفی باید توجه کنیم که همه کارفرمایان این مجتمع در تهران هستند.

شهرکی برای توسعه صنایع دریایی در ایزوایکو

ضربی در بخش دیگری از سخنان خود اشاره کرد: مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران برای توسعه صنایع همجوار برنامه داشته و تاش دارد کارخان ههاییکه م یتوانند زنجیره تولید را تکمیل کنند را هاندازی شود.

وی گفت: زمین برای تولید ور قهای دریایی به یک شرکت فولادی تحویل شده است که درحال انجام کارهای مقدماتی است، با شرکت فولاد هرمزگان هم تفاهم شده در ایزوایکو پروفیل های دریایی تولید کند.

وی بیان کرد: این مجتمع درحال تلاش برای راه اندازی کارخانه تولید کابل دریایی است چون بخشی از تجهیزاتی که خریداری میشود کابل های دریایی است.

مدیرعامل ایزوایکو گفت: در زمینه مسیر دسترسی هم مانند را هآهن، با آمدن کارخانه فولاد که شاید بخواهند بخشی از ور قهای خود را به داخل عرضه کنند و همچنین احداث ۲ مجتمع پالایشگاهی، احداث آن ضروری است.

وی یادآور شد: به عبارتی شهرکی در زمین ۳۴۵ هکتاری در درون مجتمع برای تکمیل زنجیره تولید اختصاص یافته است، همچنین مذاکر ه با یک کارخانه تولید رنگ درحال انجام است که این کارخانه ضمن تأمین نیازهای ایزوایکو، امکان صادرات به خارج از کشور هم برایش فراهم خواهد شد. ایزوایکو از طریق خلیج فارس به آب های بین المللی و از طریق بندرعباس با استفاده از راه های زمینی، ریلی و راه های هوایی به اقصی نقاط دنیا دسترسی دارد.

گفتنی است؛ حوزه فعالیتی ایزوایکو به دلیل نزدیکی با بنادر شهید رجایی و شهید باهنر که بیشترین واردات و صادرات کشور از این بنادر انجام می شود همانند یک گلوگاه راهبردی تلقی می شود و باتوجه به تردد هزاران شناور به صورت سالیانه در خلیج فارس م یتواند علاوه بر کمک به ساخت انواع شناورها، کمک شایان توجهی در جهت تعمیرات شناورهای مختلف انجام دهد.

ایزوایکو طی این سا لها با طراحی و ساخت سکوهای نفت و گاز نقش خود را در کشور به اثبات رسانده؛ تا جایی که امروز ب هعنوان بزر گترین زیرساخت صنایع دریایی در کشور شناخته م یشود و ه ماکنونب ا داراب ودن سیست مهای مختلفا ز آ بگیری وب هآ باندازی، توانایی ساخت و تعمیرات هر نوع شناوری در دنیا را دارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.