شنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۴ Saturday, 5 July , 2025 ساعت تعداد کل نوشته ها : 675 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 3×
شاخص کلیدی موفقیت روابط عمومی، حل مسائل و تعارض های ارتباطی است
۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۱۴
شناسه : 1048
بازدید 458
2
حمید شکری خانقاه
ارسال توسط : نویسنده : حمید شکری خانقاه
پ
پ

شاخص کلیدی موفقیت روابط عمومی را در حل مسائل و تعارض های ارتباطی سازمانی و اجتماعی می داند و می گوید: درخت روابط
عمومیِ هوشمند، با مسئل هشناسی، برنام همداری، استراتژ ی محوری، فرآیندگرایی، تفکر راهبردی و نگرش ارتباطی، آبیاری می شود و
ثمره آن، موفقیت و حل تعارض های ارتباطی فردی، سازمانی است.

 

حمید شکری خانقاه با بیان اینکه حل مسائل ارتباطی در نهایت به موفقیت شخصی، سازمانی و حتی اجتماعی منجر می شود، می گوید: روابط عمومی حرف های با تدوین یک برنامه راهبردی، و با ارائه یک پیشنهاد ارتباطی مناسب به اشخاص مناسب، از چند کانال مناسب، در یک زمان مناسب و برای حصول به یک  نتیجه مؤثر و مناسب، دغدغه های ارتباطی را حل و مدیریت می کند.

 

نویسنده کتاب برنامه ریزی راهبردی ارتباطی در روابط عمومی، رسالت اصلی روابط عمومی را مدیریت ارتباطات استراتژیک عنوان و تأکید می کند: روابط عمومی راهبردی، با هوشمندی استراتژیک و با بهره گیری از جوشش، تحلیل و کنترل، از داده محوری به سمت دانش و خرد ارتباطی حرکت می کند و خود و دیگران را از تنگنای زندگی ماشینی به سمت دنیای انسانی سوق می دهد.

 

او ادامه می دهد: روابط عمومی حرف های، داده، محاسبه، واقعیت و مشاهده را ناکافی می داند و در نهایت در آنجا که به محدوده رسالت و ماموریت او مربوط می شود، انسان ها، سازمان ها و اجتماع را به سمت آرمان ها، خواسته ها و احساسات انسانی هدایت می کند.

 

شکری خانقاه معتقد است: درخت روابط عمومیِ هوشمند، با مسئله شناسی، برنامه مداری، استراتژی محوری، فرآیندگرایی، تفکر راهبردی و نگرش ارتباطی، آبیاری می شود و ثمره آن، موفقیت و حل تعارض های ارتباطی فردی، سازمانی و اجتماعی است.

 

وی این فرآیند روابط عمومی را به کنش میک لآنژ تشبیه می کند و می گوید: هما نطور که این مجسمه ساز، سنگ های بدقواره را به نمادهای بی نظیری تبدیل می کرد، روابط عمومی ها هم با پروردن و تجسم یک رؤیا، زواید و حواشی وبخش های اضافی و غیرضرور روابط اجتماعی را می زدایند و با ترسیم چشم انداز، همواره با برنام هریزی استراتژیک، به حل مسائل مهم سازمانی و اجتماعی می اندیشند.

ارتباطات و روابط عمومی استراتژیک، همچنین به سخن پائولوکوئیلو در کتاب کیمیاگر استناد و اضافه می کند: هرکدام از  ما در عرصه زندگی شخصی،اجتماعی و سازمانی خود باید خالق یک اثر هنری باشیم و راهِ خلق این اثر، آن است که در مواجهه با مشکلات، موانع و سنگ اندازی ها کنار نکشیم، بلکه خود را کشف و با کیمیاگری، افسانه ذ هنی و مأموریت ارتباطی شخصی و اجتماعی خود را به یک پدیده واقعی تبدیل و هدف خود را محقق کنیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.