به گزارش جنوب ایران ، حوریه حاجی زاده در دوره آموزشی طرح مهراد با اشاره به دستورالعمل
اجرایی برنامه مهراد اظهارکرد : در راستای ارتقاء شایستگی ها ی علمی و ارتقاء عملکرد تحصیلی
، فردی و اجتماعی دانش آموزان درای اختلال یادگیری ویژه ، اختلات هیجانی ، رفتاری و دانش آموزان
نیازمند توجه خاص اموزشی ، دیرآموزان اجرای برنامه ملی توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی بصورت
مشترک بین معاونت آموزش ابتدایی و سازمان آموزش و پرورش استثنایی منعقد گردیده است .
وی ادامه داد : برگزاری دوره های تامین مدرس میانی (۲۳ منطقه آموزشی ) با استفاده از
۵ مدرس استانی آموزش دیده به مدت ۲۴ ساعت با شرکت ۱۱۲ نفراز معلمان توانمند دوره
ابتدایی در سطح استان آغازگردید و همچنان در طول سال تحصیلی ادامه دارد .
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان هرمزگان با اشاره به برنامه ریزی های کارگروه
استانی برنامه مهراد اضافه کرد : استفاده از ظرفیت نیروی انسانی توانمند و موثر در آموزش ،
اجرای به موقع ، نظارت و ارزیابی و تثبیت و کاربست موضوعات آموزشی ، تشکیل حلقه های
مدرسین میانی در شاد ، برگزاری جلسات توجیهی مدیران و عوامل اجرایی ، بررسی چالش های
آموزشی معلمان در کلاس درس و ارائه بازخورد و راه کارهای لازم ، تعامل و ارتباط مداوم با مدرسین
میانی و انعکاس مشکلات و چالش های آموزشی معلمان به منطقه و استان از مهمترین برنامه های
کارگروه استانی در جهت اجرای بهینه برنامه است .
وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به راهکار ۱۱/۶ و ۱۱/۷ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیان
داشت : استقرار سازوکارهای ارتقای توانمندسازی معلمان برای مشارکت مؤثرآنان در برنامه ریزی درسی
در سطح مدرسه به ویژه سازوکارهایی که به تقویت هویت حرفه ای معلمان می انجامد و زمینه پژوهشگری
و تربیت معلمان توانمند و متعهد که بتوانند با خلاقیت و ابتکار زمینه تعلیم و تربیت نسل آینده را فراهم سازند
ضروری است .
حوریه حاجی زاده در پایان افزود: امید است با برنامه ریزی های موثر ، تقویت انگیزه و ارتقاء مهارت های علمی
و حرفه ای معلمان گامی موثر در تعلیم و تربیت نسلی پویا ، خلاق ، متعهد و پژوهشگردر جهت تحقق اهداف
سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برداریم.
ثبت دیدگاه